Według Polskiej Izby Ubezpieczeń liczba zawartych ubezpieczeń przez telefon oraz drogą elektroniczną wynosiła 5 199 652 w roku 2012 oraz 5 182 958 w 2013 r. Pomimo że sprzedaż kanałem direct w 2013 r. jest nieco niższa niż w 2012 r., możemy powiedzieć tutaj o pewnej stabilizacji. Coraz częściej wybieramy metodę direct, ponieważ zakup ubezpieczenia odbywa się w ten sposób o wiele szybciej.
Które polisy wybierane są najczęściej
Największa liczba sprzedanych kanałem direct ubezpieczeń dotyczy polis pojazdów mechanicznych, czyli OC, które jest ubezpieczeniem obowiązkowym dla każdego pojazdu mechanicznego, poruszającego się po drogach, co zapewne wpływa na większe zainteresowanie tą polisą.
55,9% wszystkich polis OC sprzedano kanałem direct . Jeżeli chodzi o ubezpieczenie AC to wynik nie jest tak imponujący, ale 20,5% wszystkich umów autocasco zostało zrealizowanych telefonicznie lub za pomocą Internetu.
Pozostałe typy ubezpieczeń (ubezpieczenia na życie, ubezpieczenia nieruchomości, turystyczne) odnotowują lepsze wyniki w sprzedaży bezpośredniej.
Paweł Zylm, Prezes Zarządu BRE Ubezpieczenia TU S.A. i BRE Ubezpieczenia sp. z o.o. dla przykładu podaje, że składka z ubezpieczeń assistance wzrosła o 9 proc. r./r., a ubezpieczeń pozostałych szkód rzeczowych o niemal 6 proc.
Jak wybrać polisę
Wzrost zainteresowania polisami majątkowymi w Internecie i sprzedaży telefonicznej wzrasta, ale metoda direct ciągle stanowi tylko kilka procent wszystkich sprzedawanych na rynku polis.
Bezpośredni kontakt z ubezpieczycielem poprzez agenta ubezpieczeniowego wpływa na poczucie bezpieczeństwa. Jest to istotne zwłaszcza przy skomplikowanych i kosztownych polisach ubezpieczeniowych.
Ubezpieczyciel zawsze wyjaśnia wszystkie zawiłe punkty umowy oraz jest w stanie rozwiać wątpliwości dotyczące rodzaju ubezpieczenia. Decydując się na zakup polisy przez Internet będziemy musieli sami przeczytać umowę ubezpieczeniową i na własną rękę zapoznać się z jej założeniami. Proces ten ułatwi jednak nasz kalkulator ubezpieczeń.