Dla tych, którzy być może jeszcze nie słyszeli o Proamie, warto nadmienić, że jest to nowy na polskim rynku ubezpieczyciel. Proama specjalizuje się w sprzedaży ubezpieczeń OC i pakietów OC i AC. W swojej ofercie posiada również Super Assistance, NNW Komunikacyjne, NNW Domowe, Ubezpieczenie od Utraty Pracy oraz Ubezpieczenie Ochrony Prawnej.
W najnowszym komunikacie prasowym Proama poinformowała, że od początku swojej działalności, czyli od 29 stycznia 2012 roku, sprzedała już 20 tys. polis. Do tej pory mieliśmy wyłącznie dane sprzedażowe za luty, kiedy to sprzedaż osiągnęła poziom 6 tys. polis. W marcu Proama zwiększyła wynik sprzedażowy ponad dwukrotnie w porównaniu w pierwszym miesiącem swojej działalności. Jak tego dokonali?
Zastanawiamy się, czy sukces sprzedażowy spółka zawdzięcza silnej kampanii promocyjnej czy rzeczywiście atrakcyjnej cenowo ofercie. Pani Justyna Szafraniec, Rzecznik Prasowy Proamy tłumaczy, że na obecne wyniki wpłynęło wiele elementów: "Po pierwsze dobrze zdefiniowane przewagi konkurencyjne. Poprzedziło je wnikliwe poznanie potrzeb klienta, a następnie pozycjonowanie marki, odpowiadającej tym potrzebom. Kolejny element to dobrze przygotowana taryfa, skierowana do naszej grupy docelowej. I na koniec oczywiście dobrze przygotowana kampania reklamowa, za pomocą której poinformowaliśmy o naszej ofercie klientów."
Z uwagi na to, że Polacy wciąż z dużym dystansem podchodzą do wirtualnych transakcji w kwestiach tak istotnych, jak zakup ubezpieczenia, Proama od początku działalności funkcjonuje w modelu wielokanałowym. Poza tym, że sprzedaje polisy w systemie direct (przez internet i telefon), to jej ofertę można znaleźć również w multiagencjach. Biorąc pod uwagę ten fakt, dynamiczny wzrost sprzedaży wydaje się uzasadniony. Kluczem do sukcesu jest sprzedaż wielokanałowa, co potwierdza Bogumił Perzyna, Dyrektor Sprzedaży Proama:
"Wiemy, że mimo rozwoju kanałów direct, by zdobyć odpowiednią liczbę klientów, musimy działać w modelu wielokanałowym. Dlatego oferujemy polisy poprzez telefon, stronę internetową i multiagencje. Nasze dotychczasowe wyniki pokazują, że każdy z tych trzech sposobów kontaktu z klientem sprawdza się jednakowo dobrze."
Proama na początku roku głosiła, że plan roczny zakłada sprzedaż polis na poziomie 70-100 tys. Czy coś się zmieniło?
"Planujemy, że na koniec roku będziemy mieli w portfelu ponad 100 tys. polis" – komentuje Bogumił Perzyna.
Należy jednak pamiętać, że świetny wynik sprzedażowy, to nie wszystko. To, czy Proama utrzyma pozytywny obraz spółki w oczach klientów zależeć będzie przede wszystkim od jakości obsługi sprzedanych już polis, głównie od procesu likwidacji szkód. A to wszystko dopiero przed nimi.